Translate

3 kwi 2014

Embossowane pisanki

Witam Wielkanocnie! Chciałabym zaprezentować Wam dziś nieco inne wykorzystanie tekturowych elementów ze Scrapińca, które mogą nam służyć do ozdabiania wypukłego i wklęsłego. Przygotowując listę ozdób wielkanocnych wpadłam na pomysł wykorzystania ulubionych wzorów beermatowych do udekorowania dużych pisanek z masy solnej.


Today I'd like to show you a slightly different use of chipboard elements from Scrapiniec. Whilst making a list of Easter home decorations I got an idea of creating embossed salt dough eggs.



Przepisów na nią jest w internecie dużo- ja wykorzystałam proporcje szklanka soli + szklanka mąki + 125 ml wody i pozwoliłam mikserowi wykonać najcięższą robotę.

There are many recipies for the dough - I made mine using 1 cup of salt, 1 cup of flour and 125 ml of water and I let my mixer do the hard work.



Rozwałkowane na grubość 1 cm ciasto położyłam na folię aluminową (pomogło to w bezpiecznym transporcie gotowych jajek na blaszkę) i wciskałam ostrożnie elementy Scrapińcowe (najpierw palcem, a potem deską do krojenia).

Next I rolled the dough to 1 cm thickness, put it on the tin foil (which later helped in transporting ready eggs onto the baking tray) and gently pressed chipboard elements into it (first with finger, then using chopping board).


Następnie foremką do ciastek wycinałam jaja i patyczkiem robiłam dziurki na wstążki, a całość powędrowała do piekarnika na suszenie.

Then I cut the egg shape using cookie cutter, made a hole for the ribbon and all ready went to the oven to dry.



Ilość masy wystarczyła na wykonanie 5 dużych pisanek - w wykonaniu ostatniej pomogła mi łapka mojego synka :) Jest do bardzo szybki sposób na stworzenie niepowtarzalnych ozdób, a tekturki ze Scrapińca dają nam nieskończoną liczbę kombinacji wzorów!

The amount of salt dough was enough to create 5 big eggs - I got a little help from my son with the last one. This is a very quick way to create unique decorations and Scrapiniec chipboards give us unlimited number of patterns!

Materiały/Materials:
Dekory floral drobne
Apple tree blossom frames
Chevron mix SMASH
Drobne kwiatuszki zestaw Rae

2 komentarze: